Generelt
Informasjon om Viaplay og disse vilkårene
Viaplay er en personalisert internettbasert tjeneste som gir personlig tilgang til audiovisuelt innhold gjennom enkeltkjøp, leie eller abonnement, med eller uten bindingstid (“Viaplay“). Viaplay er tilgjengelig via Smart-TV, mobil- og andre applikasjoner (“App“) og på Viaplays nettsider ("Nettstedet").
Viaplay tilgjengeliggjøres av Viaplay Group Sweden AB, org.nr. 556304-7041, med adresse Box 171 04, 104 62 Stockholm, Sverige (“Selskapet“, “vi“, “vår” eller “oss“). Selskapet er en del av et konsern med Viaplay Group AB, org.nr. 559124-6847, som morselskap (“Konsernet“). Konsernets retningslinjer og policies kan finnes på nettsiden www.viaplaygroup.com. Det svenske tilsynsorganet Mediemyndigheten fører tilsyn med Viaplay og Selskapet.
Disse generelle vilkår og tredjepartsvilkår
Disse generelle vilkår (“Vilkårene“) gjelder, sammen med de dokumentene som det vises til i Vilkårene, så lenge du har en brukerkonto hos Viaplay. Ved å benytte Viaplay bekrefter du at du aksepterer Vilkårene og påtar deg å følge dem.
Tilgang til Viaplay kan også tilbys av tredjeparter, for eksempel i forbindelse med at du har kjøpt eller inngått avtale om kjøp av tredjepartens produkter eller tjenester. Slike tredjeparter kan ha egne vilkår som gjelder for de aktuelle produkter eller tjenester, og som du må akseptere for å få tilgang til Viaplay. Dersom du har kjøpt tilgang til Viaplay via en tredjepart og ikke faktureres direkte av oss gjelder tredjepartens betalingsvilkår.
Vi kan fra tid til annen tilby kunder som har et aktivt abonnement midlertidig eller permanent tilgang til andre tjenester som tilbys av en tredjepart («Tredjepartstjenester») som et tillegg til ditt Viaplay-abonnement. Tilgang til slike Tredjepartstjenester kan være begrenset til bestemte Viaplay-pakker. Du kan bli bedt om å opprette en separat brukerkonto og/eller akseptere ytterligere vilkår og betingelser for å benytte Tredjepartstjenester. Selskapet og/eller Konsernet har ikke noe ansvar for levering av Tredjepartstjenester og er heller ikke ansvarlig for eventuelle feil eller tap forårsaket av Tredjepartstjenesten eller din bruk av denne.
Behandling av personopplysninger
Når du registrerer en Viaplay-konto og benytter Viaplay kommer vi til å samle inn og behandle visse personopplysninger. Du kan lese mer hvordan vi behandler personopplysninger i vår personvernerklæring her.
E-postadresse og kommunikasjon
Informasjon og meldinger fra oss, herunder markedsføring og kundeundersøkelser, sendes til e-postadressen du bruker for å logge inn på Viaplay. Du kan enkelt reservere deg mot å motta markedsføringshenvendelser ved å klikke på lenken «avregistrer» nederst i den enkelte e-post eller på «Kontooversikt» på Nettstedet. Vi forbeholder oss retten til å anse den sist oppgitte e-postadressen som din riktige adresse, og oppfordrer deg til å kontrollere adressen jevnlig.
Tilgang til og bruk av Viaplay
Tilgang til tjenesten
For å benytte Viaplay må du opprette en Viaplay-konto på Nettstedet eller i Appen. Du kan når som helst velge å slette din brukerkonto ved å kontakte vår kundeservice (kontaktinfo finnes under «Kontaktopplysninger»).
For å kunne opprette Viaplay-konto og få tilgang til Viaplay må du:
- ha fylt 18 år;
- være fast bosatt i Norge (vi kommer til å verifisere din geografiske plassering når du inngår abonnement, og bruk av teknikker for å skjule din geografiske plassering er ikke tillatt);
- registrere dine betalingsopplysninger og gjennomgå en vanlig kredittsjekk;
- bekrefte at opplysningene du oppga ved registreringen er riktige og fullstendige. Dersom opplysningene endres i løpet av Abonnementsperioden, må du informere oss om dette;
- kun bruke Viaplay til personlig og privat bruk innenfor din Husstand (som definert under) og altså ikke dele din konto utenfor Husstanden eller benytte den til kommersielle eller offentlige formål; og
- sørge for at Selskapets og/eller Konsernets produkter, tjenester eller annen eiendom ikke gjøres tilgjengelig for tredjeparter i strid med disse Vilkårene.
Du har selv ansvaret for all aktivitet på din Viaplay-konto. For å beholde kontroll over din konto og hindre uautorisert tilgang må du sikre at enhetene som brukes for å få tilgang til Viaplay ikke benyttes av noen som ikke er tilknyttet din Husstand og at ditt passord ikke avsløres. I disse Vilkårene betyr «Husstand» det fysiske stedet der du normalt befinner deg når du bruker Viaplay på et antall enheter som er koblet til samme internettforbindelse.
Vi kan når som helst kreve at du endrer ditt passord
Hvis du mistenker at noen som ikke er tilknyttet din Husstand har benyttet din konto må du melde fra til oss umiddelbart, endre passordet og logge ut på alle enheter. Hvis vi har grunn til å tro at din konto misbrukes kan vi umiddelbart deaktivere eller stenge din tilgang til Viaplay eller ta andre forhåndsregler for å forhindre fortsatt uautorisert bruk.
Tilgang til innhold
Når du har en Viaplay-konto kan du få tilgang til innholdet på Viaplay ved å:
- abonnere på en av de innholdspakker vi til enhver tid tilbyr og forskuddsvis betale den månedspris, årspris eller annen pris som fremgår av din ordrebekreftelse (“Abonnementsavgift“). Hver periode der du abonnerer på Viaplay ved å betale Abonnementsavgift kalles i det følgende en “Abonnementsperiode“, og Abonnementsperioden fornyes automatisk inntil du sier den opp;
- betale et enkeltbeløp for å få tilgang til nærmere bestemt innhold (“Engangsbetaling“) enten som kjøp, leie i en 48-timers periode (filmleie) eller ved å kjøpe tilgang til direktesendinger fra spesifikke arrangementer som f.eks. en enkeltstående fotball- eller boksekamp (“Pay-per-view“); eller
- abonnere på en innholdspakke for en forhåndsfastsatt tidsperiode (for eksempel 6 eller 12 måneder) (“Abonnement med Bindingstid“) mot betaling av Abonnementsavgift som nærmere avtalt i det enkelte tilfelle. Den forhåndsfastsatte tidsperioden som angis på avtaletidspunktet er den korteste perioden du er bundet til ditt abonnement på Viaplay. Ved utløpet av bindingstiden blir ditt abonnement automatisk videreført som enten et abonnement med månedlig Abonnementsavgift som løper inntil du velger å si opp abonnementet som beskrevet i punkt 1 over eller til et Abonnement med Bindingstid, avhengig av hva som fremkommer i kjøpstilbudet.
Vi kan tilby ulike typer pakker, med variasjoner i, for eksempel, innhold, funksjonalitet, og enhetskompatibilitet. Fra tid til annen kan vi tilby pakker som inneholder reklame. Dersom du velger å abonnere på en pakke med reklame samtykker du til visning av reklame på enhetene du bruker til å se Viaplay, og aksepterer at du ikke kan bruke annonseblokkere og/eller annen teknologi for å forhindre visning av reklame. Vi forbeholder oss retten til å stenge tilgangen til Viaplay-kontoen din midlertidig eller permanent dersom vi har grunn til å tro at du har forsøkt å blokkere reklame fra å vises mens du ser på Viaplay. Pakker som er «reklamefrie» inneholder ikke reklameavbrudd i film- eller serieinnhold, men kan inneholde reklame på lineære kanaler eller i sportssendinger, samt sponsing og andre kommersielle budskap, som for eksempel informasjon om produktplassering i innholdet som er tilgjengelig i slike pakker.
Noe av innholdet på Viaplay kan være tilgjengelig for midlertidig nedlasting og offline-visning. Vær oppmerksom på at det kan være begrensninger på enkelte nedlastbare titler som gjør at de ikke kan vises når du befinner deg utenfor hjemlandet ditt, eller begrensninger på hvor mange titler du kan lagre offline samtidig. For noen pakker tilbys ikke nedlasting eller offline-visning i det hele tatt.
Kjøp av film gir ubegrenset tilgang til avspilling av det kjøpte innholdet så lenge vi har rett til å gjøre innholdet tilgjengelig på Viaplay. Dersom vår avtale med rettighetshaverne løper ut eller vi av annen grunn fjerner din tilgang til det kjøpte innholdet har du krav på en forholdsmessig kompensasjon. Du kan i så fall velge mellom i) en verdikupong til bruk på Viaplay eller ii) tilbakebetaling via det betalingsmiddel du brukte ved kjøp av filmen.
Mindreårige
Viaplay kan inneholde materiale som er uegnet for barn og som ikke bør ses uten foresattes tilsyn. Vi anbefaler deg å opprette en egen barneprofil dersom du vil begrense tilgang til visse deler av Viaplay. Viaplay er ikke beregnet på bruk uten foresattes tilstedeværelse, oppsyn, kontroll og godkjenning.
Du kan også begrense muligheten for å leie og kjøpe innhold ved å aktivere tjenesten Kjøpelås via Kontooversikt på Nettstedet.
Utstyr, systemer, tilkoblinger og oppdateringer
Enheten du vil benytte til å få tilgang til Viaplay må være tilkoblet til internett, oppfylle våre minimum systemkrav og kunne motta oppdateringer. Du bør undersøke at din enhet oppfyller disse kravene før du foretar en Engangsbetaling eller inngår kjøper et abonnement.
En oversikt over de til enhver tid gjeldende minimum systemkrav og kompatible plattformer og/eller enheter er tilgjengelig på Nettstedet. Selv om du oppfyller systemkravene kan vi ikke garantere at Viaplay alltid vil fungere for deg uten avbrudd, sendingsfeil eller lignende. Vi forbeholder oss retten til å endre systemkravene og/eller kompatible plattformer og enheter fra tid til annen. Slike endringer kan medføre at visse typer maskinvare eller programvare ikke lenger er kompatible med Viaplay. Strømmekvaliteten på Viaplay kan variere fra enhet til enhet og påvirkes av mange faktorer, som operativsystemet til din enhet, din geografiske plassering, tilgjengelig båndbredde og hastigheten på internettforbindelsen din. Ikke alt innhold er tilgjengelig i alle formater, for eksempel HD og Ultra HD, og ikke i alle pakker. I tillegg vil internettforbindelsen din og de tekniske spesifikasjonene til enheten din avgjøre om du kan strømme i HD eller Ultra HD.
Viaplay oppdateres kontinuerlig av sikkerhets- og tekniske årsaker. Vi kan ikke garantere at alle versjoner av Appen fungerer med din enhet, for eksempel dersom enhetens operativsystem ikke er kompatibelt med en oppdatering av Viaplay. Informasjon om oppdateringer av Appen formidles gjennom den digitale plattformen som leverer Appen til din enhet. Du kan miste retten til å påberope deg feil i Viaplay dersom du ikke har installert den nyeste tilgjengelige oppdateringen.
Dersom du opplever feil i Viaplay som kan antas å skyldes feil på din maskinvare, programvare og/eller nettverksforbindelser plikter du å samarbeide med oss i rimelig utstrekning for at vi skal kunne avgjøre om feilen stammer fra ditt eller vårt digitale miljø.
Du forstår at tilgangen til Viaplay kan påvirkes av forhold som overbelastning av Nettstedet, internett eller andre former for nettverks-, ISP-, data eller kommunikasjonsproblemer eller feil, og at vi ikke kan holdes ansvarlig for manglende tilgang til Viaplay som følge av slike problemer eller feil.
I henhold til åndsverkloven § 112 a vil Viaplay være tilgjengelig for deg både i ditt bostedsland og i andre EØS-land der du midlertidig oppholder deg. Du aksepterer at vi ikke på noen måte står ansvarlige for kostnader, herunder kostnader til databruk, som du pådrar deg gjennom å benytte eller forsøke å benytte Viaplay.
Enheter og samtidige strømmer
Vi kan fra tid til annen begrense antallet enheter du kan registrere og bruke Viaplay på, og hvor ofte du kan endre dine registrerte enheter. Informasjon om hvor mange enheter du kan registrere til enhver tid er tilgjengelig på Nettsiden.
Antall samtidige strømmer som er tillatt per konto kan variere avhengig av Viaplay-pakken du abonnerer på, innholdet du ser på og eventuelle tilleggstjenester du har. Informasjon om hvor mange strømmer du kan ha samtidig i husholdningen din til enhver tid er tilgjengelig på Nettsiden. For pay-per-view er antallet vanligvis begrenset til én (1) strømming per kjøp. Vi kan når som helst endre det maksimale antallet samtidige strømmer og/eller innføre begrensninger på antall enheter du kan bruke, ved å varsle deg på forhånd.
Betaling, priser og tilbud
Betaling
For å kunne se innhold på Viaplay må du registrere et gyldig betalingsmiddel. Du forstår og aksepterer at vi kommer til å trekke Abonnementsavgiften fra ditt valgte betalingsmiddel til du avslutter ditt abonnement. Dersom betaling mislykkes og du ikke har avsluttet ditt abonnement, kan vi fortsette å forsøke å trekke Abonnementsavgiften fra ditt betalingsmiddel og sperre din tilgang til Viaplay inntil betaling skjer.
Dersom du gjennomfører Engangsbetaling eller tegner abonnement på Viaplay via en tredjepart skjer betaling med det betalingsmiddel du har registrert hos tredjeparten.
Informasjon om kjøpshistorikk og kommende betalinger finnes på Nettstedet under “Kontooversikt“. Der kan du også endre den registrerte betalingsmåten din. Vær oppmerksom på at trekkdatoen din kan endres, for eksempel hvis kortbetalingen din har blitt avvist eller hvis du endrer pakken din.
Hvis du har registrert deg for Viaplay gjennom en tredjepart og ikke blir fakturert direkte av oss, gjelder tredjepartens betalingsvilkår.
Priser og pakkeendringer
De til enhver tid gjeldende prisene for Viaplay fremgår av prisoversikten på Nettstedet. Kjøp og leie av film samt tilgang til Pay-per-view er ikke inkludert i ditt abonnement, og egne priser gjelder.
Vi kan endre prisene for Viaplay fra tid til annen av følgende grunner: (i) for å gjenspeile kostnader knyttet til forbedringer av Viaplay; (ii) som følge av endrede markedsforhold, herunder økte kostnader knyttet til å tilby Viaplay, for eksempel infrastruktur, verktøy og personalkostnader; (iii) som følge av økte kostnader knyttet til å produsere og/eller anskaffe innhold til Viaplay; eller (iv) som følge av økte kostnader på grunn av endringer i lovgivning eller regulatoriske krav.(“Prisendring“).
Du vil få informasjon om Prisendringer via din e-postadresse og/eller din brukerkonto i Viaplay minst 30 dager før Prisendringen trer i kraft. For Abonnement med Bindingstid gjelder den avtalte prisen i hele bindingstiden. Uavhengig av dette kan vi likevel endre prisene med kortere varsel, eller innenfor bindingstiden, dersom våre distribusjonskostnader eller andre kostnader ved å tilby Viaplay øker på grunn av økte skatter eller avgifter, svingninger i valutakurser, endringer i avgifter på grunn av tredjeparter, beslutninger tatt av myndigheter eller endringer i lovgivning eller annen regulering og Prisendringen maksimalt tilsvarer denne økningen. En Prisendring inkluderer også innføring av nye priser.
Hvis du ikke ønsker å godta en Prisendring kan du si opp abonnementet fra den dagen Prisendringen trer i kraft forutsatt at vi har fått melding om det før datoen når Prisendringen trer i kraft.
Dersom du velger å oppgradere ditt abonnement til en innholdspakke med høyere Abonnementsavgift vil ny Abonnementsavgift bli trukket, og ny Abonnementsperiode starte, samme sag som du oppgraderer abonnementet. Noen dager senere vil du bli refundert en andel av Abonnementsavgiften for din tidligere innholdspakke som tilsvarer antall dager som var igjen av Abonnementsperioden for innholdspakken. Dersom du velger å nedgradere abonnementet til en innholdspakke med lavere pris, gjelder både pris- og pakkeendringen fra neste forfallsdato.
Prøvetilbud
Vi kan komme til å tilby nye kunder ulike former for prøvetilbud, slik som for eksempel tilgang til noen av våre innholdspakker uten kostnad i en nærmere bestemt periode (“Prøvetilbud”). Du kan ikke benytte deg av et Prøvetilbud dersom du eller andre medlemmer av Husstanden har benyttet et Prøvetilbud eller andre lignende markedsføringstilbud fra oss tidligere. Dersom du eller et annet husstandsmedlem har benyttet et Prøvetilbud tidligere blir det betalingsmiddel du oppgir ved registrering debitert i henhold til gjeldende prisliste dersom du fullfører kjøpet. Vi forbeholder oss retten til benytte all informasjon du tidligere har oppgitt til oss til å kontrollere om du er berettiget til et Prøvetilbud.
Ved utløpet av Prøvetilbudet går du automatisk over til et abonnement med eller uten bindingstid i henhold til vilkårene som ble oppgitt for Prøvetilbudet, med mindre du sier opp Viaplay før utgangen av Prøvetilbudet. Oppsigelse skjer via “Kontooversikt“ på Nettstedet.
Egne vilkår kan gjelde for tilbud (inkludert Prøvetilbud) som tilbys av tredjepart. Vær oppmerksom på at oppsigelse av slike tilbud må skje i henhold til instruksjoner fra den aktuelle tredjeparten. Ved utløp av tilbudet vil den aktuelle tredjepartens priser gjelde for ditt Viaplay-abonnement.
Endringer i Viaplay eller Vilkårene
Vi arbeider kontinuerlig med å utvikle og forbedre Viaplay og Viaplays innhold, og dette kan medføre endringer i tjenesten. Vi kan derfor ikke gi noen garantier eller påta oss forpliktelser vedrørende innholdets kvantitet, kvalitet, funksjonalitet, interoperabilitet eller kompatibilitet med plattformer eller enheter. Innhold og funksjoner som var tilgjengelig på Viaplay da du tegnet abonnement eller gjorde en Engangsbetaling kan derfor endres i løpet av din tid som kunde, og slike forandringer utgjør en naturlig del av Viaplay.
De til enhver tid gjeldende Vilkårene for Viaplay er alltid tilgjengelige på Nettstedet. Vi anbefaler deg å holde deg oppdatert ved å besøket Nettstedet jevnlig. Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i Viaplay og i disse vilkårene når som helst for eksempel, men ikke begrenset til, som følge av tekniske, driftsmessige og/eller sikkerhetsmessige årsaker, på grunn av endringer i antall brukere av Viaplay, for å forhindre uautorisert bruk og/eller kontodeling, endringer i markedsforhold, endringer i gjeldende lovgivning, avgjørelser fra myndigheter eller tilsynsorganer, rettsavgjørelser og/eller økte kostnader ved å tilby Viaplay.
Dersom endringer av Viaplay eller disse Vilkårene er til ulempe for deg og ulempen ikke er ubetydelig, vil du alltid få melding via e-post minst tretti (30) dager før endringen trer i kraft. Slike endringer trer i kraft fra den dagen som er angitt i meldingen, men tidligst tretti (30) dager fra informasjonen er sendt, med mindre endringen skyldes potensielle lovbrudd, myndighetsbeslutninger, lovendringer eller force majeure. Du kan kostnadsfritt si opp ditt abonnement fra og med datoen endringen trer i kraft, forutsatt at endringen innebærer en vesentlig endring til ulempe for deg og at vi mottar din oppsigelse før datoen endringen trer i kraft.
Oppsigelse og angrerett
Din oppsigelse
Du kan avslutte ditt abonnement via “Kontooversikt“ på Nettstedet eller ta kontakt med kundeservice.
Oppsigelsen har virkning fra:
utløpet av inneværende Abonnementsperiode eller eventuell bindingstid; eller
ved utløpet av den perioden som er angitt i "Priser og pakkeendringer" eller "Endringer i Viaplay eller Vilkårene" når du sier opp i kraft av disse punktene, forutsatt at oppsigelsen skjer innen angitt tid.
Dersom du har kjøpt tilgang til Viaplay via en tredjepart må abonnementet sies opp via tredjeparten i tråd med dennes avtalevilkår.
Selv om du avslutter ditt abonnement, må du fortsatt betale Abonnementsavgift for resten av Abonnementsperioden eller bindingstiden og du har ikke rett til refusjon.
Oppsigelse av abonnement medfører ikke at du mister tilgang til innhold omfattet av dine Engangsbetalinger (herunder innhold kjøpt via Electronic Sell Through). Vi forbeholder oss likevel retten til å avslutte eller begrense tilgangen til innholdet i overensstemmelse med Vilkårene
Merk at din brukerkonto består også etter at du har sagt opp ditt abonnement, og at relevante deler av Vilkårene gjelder så lenge brukerkontoen består. Les mer om hvordan du kan fjerne din brukerkonto under “Tilgang til og bruk av Viaplay”.
Vår oppsigelse
Vi forbeholder oss retten til å avslutte ditt abonnement eller på annen måte stenge din tilgang til Viaplay når som helst. Dersom vi avslutter ditt abonnement, kommer vi til å tilby deg følgende:
- fortsatt tilgang til Viaplay for resten av gjeldende Abonnementsperiode eller bindingstid, eventuelt en forholdsmessig tilbakebetaling av sist betalte Abonnementsbetaling, uten fornyelse av ditt abonnement;
- fortsatt tilgang til innhold du allerede har kjøpt via en Engangsbetaling så lenge Viaplay tilbyr det aktuelle innholdet.
Vi kan avslutte din tilgang til Viaplay med umiddelbar virkning og kreve umiddelbar betaling for eventuell utestående Abonnementsavgift dersom du bryter Vilkårene. Dersom du har et Abonnement med Bindingstid kan vi kreve at du umiddelbart betaler Abonnementsavgift for resten av bindingstiden.
Angrerett
Du har rett til å angre ditt kjøp innen fjorten (14) dager fra du tegnet abonnement. Hvis du kansellerer kjøpet, har du rett til refusjon av betalt abonnementsavgift. Dersom abonnementet startet i denne angrefristen etter ditt uttrykkelige samtykke, har vi rett til å foreta fradrag for de dagene du har hatt tilgang til Viaplay, regnet fra første gang du logget på Viaplay under det pågående abonnementet. Fradraget per dag beregnes ved å dele Abonnementsavgiften på 30 (forutsatt en Abonnementsperiode på en måned). Dersom du for eksempel angrer tre dager etter første innlogging, kommer vi til å gjøre fradrag for tre (3) dager i beløpet du får tilbakebetalt.
Du har også rett til å angre Engangsbetalinger innen fjorten (14) dager etter at kjøpet er gjennomført. Din angrerett, inkludert retten til tilbakebetaling av din Engangsbetaling, faller imidlertid bort i sin helhet dersom du begynner å se på innholdet.
Du kan benytte deg av angreretten ved å kontakte vår kundeservice; kontaktinformasjonen finnes under ”Kontaktopplysninger”.
Angreretten kan også utøves ved å fylle ut standardskjemaet som kan finnes her. Her finner du også mer informasjon om angreretten og lovgivningen på området, og om mulighet for videre rådgivning.
Feil ved tjenesten
Dersom du oppdager feil ved Viaplay som ikke skyldes deg, ditt digitale miljø eller noen som anvender din konto har du rett til å få feilen rettet. Vi bærer kostnaden ved retting dersom feilen skyldes oss. Retten til å påberope en feil utløper to (2) måneder etter at abonnementet ditt er sagt opp, alternativt tre (3) år etter at en Engangsbetaling er gjennomført. Dersom du ikke melder fra til oss om feil i tjenesten innenfor de nevnte tidsrammene mister du retten til å få feilen rettet.
Vi forbeholder oss retten til å debitere deg eventuelle kostnader for retting av feil som skyldes dine forhold (inkludert for eksempel ditt digitale miljø) eller noen andre du har gitt lov til å bruke din konto.
Merk at du ifølge gjeldende lovgivning plikter å samarbeide med oss for å sette oss i stand til å vurdere om årsaken til feilen ligger i ditt digitale miljø. Dersom du ikke samarbeider i rimelig utstrekning er det i stedet du som må vise at feilen skyldes oss.
Uautorisert bruk av Viaplay
Alt innhold som er en del av eller relatert til Viaplay beskyttes av norsk og internasjonal opphavsrettslovgivning. Alle opphavsrettslige og andre immaterielle rettigheter i materiell eller innhold som inngår i eller er relatert til Viaplay tilhører eller lisensieres av oss. Vi gir deg en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar begrenset lisens til å benytte slike rettigheter kun for personlig og privat bruk, ikke for noe kommersielt formål, og i overensstemmelse med gjeldende opphavsrettslovgivning.
Du har ikke rett til å omgå eller forsøke å omgå våre tekniske beskyttelsessystemer eller andre sikkerhetsforanstaltninger eller forsøke å utfordre, skade eller på annen måte påvirke sikkerheten på Nettstedet, Appen, Viaplays programvare, maskinvare eller utstyr som direkte eller indirekte er tilkoblet Viaplay eller kopiere eller distribuere Viaplay eller noe innhold fra Viaplay. Brudd på dette skal alltid regnes som vesentlig mislighold av Vilkårene, og gir oss rett til å umiddelbart stenge eller avbryte din tilgang til Viaplay eller på andre måter forhindre fortsatt forbudt atferd.
Du har ikke rett til å selge, overdra eller på annen måte gi fra deg noen av Selskapets eller Konsernets produkter, tjenester eller tredjeparts eiendom i strid med disse Vilkår.
Sosiale medier
Viaplay kan inneholde funksjonalitet som gir deg mulighet til å dele innhold fra Viaplay via sosiale nettverkstjenester som for eksempel Facebook, Instagram og X (“Sosiale medier”). Dette kan gjøre informasjon om din brukerkonto, slik som brukernavn, synlig for andre brukere på Sosiale Medier. Ved å akseptere disse Vilkårene godtar du at vi ikke er ansvarlige for innhold som deles i Sosiale medier.
Tredjepartslenker
Nettstedet og Appen kan inneholde lenker til andre nettsteder som drives av tredjeparter. Vi har ingen kontroll over innholdet på disse nettstedene, og vi påtar oss ikke noe ansvar for dem eller for tap eller skader som måtte oppstå på grunn av din bruk av dem.
Øvrige juridiske vilkår
Ansvarsbegrensning
Vi gir ingen garantier eller lovnader vedrørende riktigheten eller fullstendigheten av innhold, informasjon eller annet materiell som leveres på eller gjennom Viaplay eller vedørende Viaplays funksjon, tilgjengelighet, kvalitet, brukervennlighet eller sikkerhet.
Hverken vi, våre tilknyttede selskaper eller samarbeidspartnere kan under noen omstendighet holdes ansvarlige for indirekte skader eller følgeskader som måtte oppstå på grunn av bruk eller manglende mulighet til å bruke Viaplay eller noen tredjepartstjenester som er tilgjengelige fra Nettstedet eller Appen.
Ingenting i disse Vilkårene begrenser vårt erstatningsansvar der dette følger av ufravikelig lovgivning.
Skadesløshet
Du samtykker til å holde oss, selskaper i Konsernet, tilknyttede selskaper og samarbeidspartnere skadesløse og sakesløse fra og mot alt tap, ansvar, alle krav, kostnader og utgifter, herunder sakskostnader, som måtte oppstå ut fra eller i forbindelse med ditt mislighold av Vilkårene eller brudd på gjeldende lover, forskrifter eller tredjepartsrettigheter.
Ugyldighet
Dersom en av bestemmelsene i Vilkårene skulle anses for å være ugyldig eller ikke kunne håndheves, skal ikke denne bestemmelsen på noen måte innvirke på gyldigheten av de resterende bestemmelsene i Vilkårene, som forblir gyldige og håndhevbare i den grad loven tillater.
Overdragelse
Du kan ikke overdra dine rettigheter eller forpliktelser etter Vilkårene eller noen deler av dem til en tredjepart. Gjennom å akseptere Vilkårene gir du oss rett til å overdra våre rettigheter eller forpliktelser etter Vilkårene eller deler av den til en tredjepart eller et annet selskap i Konsernet.
Force majeure
Vi har ikke noe ansvar overfor deg dersom oppfyllelsen av våre forpliktelser etter disse Vilkårene forsinkes eller forhindres, eller dersom Viaplays tilgjengelighet eller funksjonalitet begrenses, forsinkes eller forhindres av, lov, myndighetsavgjørelse eller andre årsaker utenfor vår rimelige kontroll som vi ikke med rimelighet kunne forutsett eller overvunnet følgene av.
Lovvalg og tvisteløsning
Disse Vilkårene og eventuelle konflikter eller krav som måtte oppstå i forbindelse med dem eller deres innhold eller fremstilling skal styres av og tolkes i henhold til norsk lov. Vilkårene gjør ingen begrensning i dine rettigheter som forbruker etter ufravikelig lovgivning.
Om det oppstår tvist mellom deg og Selskapet anbefaler vi å i første omgang forsøke å løse tvisten i minnelighet. Dersom det ikke oppnås enighet om en minnelig løsning, kan du inngi klage til eller be om mekling av Forbrukertilsynet via deres hjemmeside på www.forbrukertilsynet.no. Uavhengig av det foregående kan tvister alltid bringes inn for de alminnelige norske domstoler.
Kontaktopplysninger
Hvis du har spørsmål eller vil komme i kontakt med oss av andre årsaker kan du besøke vår kundeservice på https://help.viaplay.com/nb/. Her finner du våre e-postadresse og kan chatte med vår kundeservice.